O Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej ANIMUS w Grodzisku Mazowieckim
Jesteśmy grupą doświadczonych psychologów, pedagogów i terapeutów, których łączy zaangażowanie w pomoc drugiemu człowiekowi. Pracujemy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi – wspierając ich w codziennych trudnościach, kryzysach emocjonalnych oraz w rozwoju osobistym.
Każdego traktujemy indywidualnie, z empatią i zrozumieniem. Zależy nam, by osoba trafiająca do naszej poradni czuła się bezpiecznie, zauważona i wysłuchana.
Regularnie podnosimy nasze kwalifikacje, korzystając z nowoczesnych, sprawdzonych metod pracy. Wierzymy, że zmiana jest możliwa – a my jesteśmy po to, by towarzyszyć w jej osiąganiu.
Poznaj nas bliżej – zobacz, kto stoi za wsparciem, na które możesz liczyć.
Paulina Rytelewska
Dyrektor Poradni ANIMUS. Psycholog kliniczny, certyfikowany trener oraz psychoterapeuta systemowy (ukończyła 4-letnie Studium Terapii Par i Rodzin OPTA w Warszawie, pracuje pod stałą superwizją indywidualną i grupową). Terapeutka par metodą EFT (ukończyła kurs Externship w Terapii Skoncentrowanej na Emocjach, również pod superwizją).
Nieustannie poszerza swoją wiedzę, uczestnicząc w licznych kursach i warsztatach, m.in. dotyczących terapii par i rodzin w ujęciu prof. de Barbaro, pracy z osobami LGBT, dysforii i niezgodności płciowej, pracy nad samooceną w bulimii, wpływu leków na psychoterapię, terapii OCD, psychoterapii w CHAD, zaburzeń osobowości u nastolatków oraz stylów przywiązania.
Prowadzi diagnozy i konsultacje psychologiczne, psychoterapię indywidualną dorosłych, terapię par i rodzin oraz treningi i warsztaty psychologiczne. Odpowiada również za konsultacje wstępne oraz kierowanie do odpowiednich specjalistów.
Olga Jastrzębska
Pedagog, psychoterapeuta, trener umiejętności wychowawczych.
Pedagog ze specjalnością w edukacji zdrowotnej i profilaktyce uzależnień. Psychoterapeuta systemowy w trakcie certyfikacji (ukończyła Kurs Podstawowy i Zaawansowany w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej w Poznaniu) oraz trener umiejętności wychowawczych (ukończyła szkolenia w Laboratorium Psychoedukacji – Instytut Treningu i Psychoterapii). Swoje kwalifikacje doskonaliła również, kończąc m.in. Studium Terapii Dzieci i Młodzieży w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii we Wrocławiu, Racjonalną Terapię Zachowania RTZ I – ABC emocji, Kurs Pomocy Socjoterapeutycznej Dzieciom z Rodzin z Problemem Alkoholowym organizowany przez Fundację ETOH oraz Studium Przeciwdziałania Krzywdzeniu Dzieci w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę (dawniej Fundacja Dzieci Niczyje). Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje, uczestnicząc w kursach i szkoleniach.
Prowadzi psychoterapię dzieci, młodzieży, dorosłych, par i rodzin. Udziela wsparcia rodzicom i opiekunom podczas konsultacji wychowawczych, prowadzi warsztaty rozwoju umiejętności wychowawczych oraz zajęcia grupowe – socjoterapeutyczne, profilaktyczno-wychowawcze i treningi dla dzieci i młodzieży.
Jest rekomendowanym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji realizatorem programu „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” części I, a także realizatorem części II i III tego programu. Jest Członkiem Nadzwyczajnym Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej.
Prywatnie pasjonuje się wędrówkami wysokogórskimi, motoryzacją, muzyką, tańcem oraz nauką języków obcych.
Jacek Wolszczak
Psycholog (specjalność: psychologia kliniczna i zdrowia), absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Pedagog, absolwent Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Terapeuta EMDR rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Terapii EMDR. Współtwórca serwisu depresjanastolatkow.pl, skierowanego do rodziców nastolatków z diagnozą depresji.
Ukończył czteroletnie, całościowe szkolenie psychoterapeutyczne, akredytowane przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne, w Szkole Psychoterapii Dialog w Warszawie.
Specjalizuje się w problemach wychowawczych, trudnościach w relacjach oraz zaburzeniach emocjonalnych, takich jak depresja i stany lękowe. Wspiera nastolatków i dorosłych zmagających się z kryzysami osobistymi i zawodowymi, doświadczeniami traumatycznymi oraz obniżonym nastrojem. Prowadzi konsultacje dla młodzieży oraz rodziców. Swoją pracę terapeutyczną regularnie poddaje superwizji.
Wciąż poszerza swoją wiedzę, uczestnicząc w licznych specjalistycznych szkoleniach, m.in.:
- Terapia Poznawczo-Behawioralna Dzieci i Młodzieży, Centrum CBT w Warszawie
- Psychoterapia Dzieci i Młodzieży w depresji, Ośrodek Psychoterapii Sukces w Warszawie
- Podstawowy I i II stopień szkolenia EMDR Europe, rekomendowany przez Polskie Towarzystwo EMDR
- Jak pracować z dziećmi i młodzieżą w żałobie? Pomoc psychologiczna po stracie, Fundacja Nagle Sami w Warszawie
- Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach (TSR), Centrum Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (CTSR) w Warszawie
- Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT) w pracy z traumą, Akademia CBT Lazurowa w Warszawie
- Zastosowanie EMDR w pracy z dziećmi i młodzieżą
- Praca z pacjentem po doświadczeniu wykorzystania seksualnego, Centrum Terapii Dialog w Warszawie
Izabela Bakalarska
Psycholog dzieci i młodzieży oraz pedagog resocjalizacji, obecnie w trakcie szkolenia z psychoterapii poznawczo-behawioralnej (CBT) w Warszawie. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej.
Pracuje jako psycholog szkolny, wspierając dzieci i ich rodziców zarówno podczas indywidualnych konsultacji, jak i warsztatów grupowych. Prowadzi konsultacje oraz diagnozy psychologiczne.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w placówkach oświatowych oraz w Domu Pomocy Społecznej.
Monika Olczak
Psycholog i psychoterapeuta w trakcie 4-letniego szkolenia do certyfikatu psychoterapeuty w Instytucie Studiów Psychoanalitycznych im. Hanny Segal (ukończony II rok).
Doświadczenie zawodowe zdobywa, pracując w poradniach zdrowia psychicznego: w Tarczyńskim Centrum Medycznym – w Poradni dla Dorosłych oraz w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży. Współpracuje także z Poradnią dla Dzieci z Całościowymi Zaburzeniami Rozwoju w Grodzisku Mazowieckim.
Prowadzi terapię indywidualną z osobami dorosłymi oraz z małymi dziećmi. Udziela wsparcia psychologicznego rodzicom dzieci ze spektrum autyzmu oraz rodzinom borykającym się z trudnościami wychowawczymi. Pomaga kobietom w okresie okołoporodowym oraz pracuje z diadą matka–niemowlę. Prowadzi również warsztaty psychoedukacyjne dla uczniów szkół podstawowych.
Stale podnosi swoje kwalifikacje, uczestnicząc w konferencjach i seminariach, a swoją pracę poddaje regularnej superwizji indywidualnej i grupowej u certyfikowanych superwizorów PTPP i ISPHS.
Wspiera osoby dorosłe zmagające się z trudnościami w relacjach interpersonalnych, kryzysami życiowymi (takimi jak rozwód, utrata bliskiej osoby, żałoba, utrata pracy), obniżonym nastrojem, poczuciem braku sensu życia, silnymi stanami lękowymi, obniżoną samooceną, poczuciem wyobcowania oraz dolegliwościami psychosomatycznymi. Pomaga także osobom przechodzącym przez zmiany życiowe, np. nową rolę w okresie okołoporodowym, oferując wsparcie także tym, którzy chcą lepiej poznać siebie i podnieść jakość swojego życia.
W swojej pracy szczególnie ceni relację z pacjentem, wierząc, że stworzenie bezpiecznej przestrzeni do swobodnego wyrażania siebie jest fundamentem procesu leczenia i rozwoju.
Marlena Modzelewska
Jestem psychologiem, absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie ukończyłam specjalność Wspieranie Rozwoju Osobowości. Obecnie kształcę się w czteroletniej integracyjnej Szkole Psychoterapii DIALOG, opartej głównie na podejściu systemowym.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. podczas stażu klinicznego na oddziale dziennym w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii, stażu w Stowarzyszeniu OPTA polegającego pomocy w prowadzeniu grupy terapeutycznej dzieci i młodzieży, a także jako wolontariuszka w Powiślańskiej Fundacji Społecznej oraz Towarzystwie Nasz Dom. Współprowadzę warsztaty psychoedukacyjne dla rodzin i dzieci. Obecnie realizuję badania społeczne dotyczące praw dziecka w Biurze Rzecznika Praw Dziecka. Regularnie podnoszę swoje kompetencje, uczestnicząc w szkoleniach, warsztatach i superwizjach (polegających na konsultacji swojej pracy z bardziej doświadczonymi specjalistami). Aby lepiej rozumieć doświadczenia klientów i zapewniać im wsparcie na najwyższym poziomie, korzystam własnej psychoterapii indywidualnej. Należę do Sekcji Naukowej Terapii Rodzin Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.
W swojej pracy kładę duży nacisk na indywidualne podejście do każdej osoby. Staram się, aby każdy czuł się ze mną w gabinecie zrozumiany i wysłuchany. Wspólnie szukamy najlepszych rozwiązań dla problemów, z którymi przychodzi do mnie klient. W poradni Animus prowadzę konsultacje psychologiczne dla dzieci w wieku szkolnym i młodzieży.
Małgorzata Cieślik
Psycholog, psychoterapeuta, fizjoterapeuta, terapeuta integracji sensorycznej (SI).
Ukończyła studia magisterskie z psychologii oraz zdobyła kwalifikacje pedagogiczne na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Jest absolwentką czteroletniej Szkoły Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej w Centrum CBT EDU w Warszawie. Ponadto ukończyła studia magisterskie na kierunku fizjoterapia w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Odbyła kurs Integracji Sensorycznej II stopnia w PSTIS oraz liczne szkolenia dotyczące terapii dzieci i młodzieży, m.in. w zakresie Zespołu Aspergera, Treningu Umiejętności Społecznych oraz Pozytywnej Dyscypliny.
Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Pracuje z młodzieżą od 10. roku życia. Prowadzi terapię osób mających trudności w radzeniu sobie z emocjami, budowaniu i utrzymywaniu relacji społecznych, nadmiernym stresem oraz wyzwaniami okresu dojrzewania. Wspiera osoby doświadczające ataków paniki, zaburzeń lękowych, depresji, niskiego poczucia własnej wartości oraz z objawami ADHD/ADD, spektrum autyzmu, zaburzeniem opozycyjno-buntowniczym oraz osoby wysoko wrażliwe.
Wspiera także rodziców w radzeniu sobie z trudnościami wychowawczymi oraz pomaga rodzinom przechodzącym przez rozwód i związane z nim zmiany w systemie rodzinnym.
Monika Cwajda
Psycholog, psychoterapeuta, terapeuta traumy.
Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Psychologii Uniwersytetu SWPS oraz czteroletni kurs psychoterapii w Ośrodku Psychoterapii Systemowej w Krakowie. Jest certyfikowanym terapeutą Somatic Experiencing® — terapii traumy opracowanej przez Petera Levine’a. Obecnie uczestniczy w zaawansowanym szkoleniu psychoterapeutycznym z pracy z traumą rozwojową i relacyjną w podejściu NARM™.
Ponadto ukończyła wiele specjalistycznych szkoleń i kursów, w tym: Szkołę dla Rodziców i Wychowawców cz. I i II, Trening Zastępowania Agresji, Terapię Skoncentrowaną na Rozwiązaniach, Terapię Poznawczo-Behawioralną dla Dzieci i Młodzieży oraz Szkołę Mediacji Rodzinnych.
Od 2011 roku pracuje z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi, parami i rodzinami. W swoim podejściu terapeutycznym skupia się na pracy „tu i teraz”, co pozwala na integrację wszystkich poziomów funkcjonowania człowieka — poznawczego, emocjonalnego, cielesnego i duchowego. Współprowadzi także warsztaty rozwoju umiejętności wychowawczych oraz zajęcia grupowe dla młodzieży.
Prywatnie jest mężatką i mamą dwóch dorosłych synów. Pasjonują ją dalekie podróże, górskie wędrówki, samotne spacery po lesie oraz spotkania z bliskimi kobietami.
Aleksandra Kolczyńska
Psycholog dziecięcy. Wieloletni pracownik publicznej poradni psychologicznej na stanowisku psychologa-diagnosty. Prowadzi diagnozy i konsultacje psychologiczne oraz konsultacje dla rodziców.
Dominika Wysmułek-Wolszczak
Artystka i pedagożka. Ukończyła Wydział Grafiki na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz Podyplomowe Studium Pedagogiczne. Obecnie jest studentką studiów podyplomowych z arteterapii na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Prowadzi warsztaty artystyczno-edukacyjne oraz sesje arteterapeutyczne wspierające procesy rozwojowe i psychoterapeutyczne. Pracuje z młodzieżą i dorosłymi.
Sesje arteterapeutyczne pozwalają na identyfikację i rozwój zasobów, wzmacniają poczucie własnej wartości, umożliwiają uwolnienie emocji, trenują umiejętność podejmowania decyzji oraz redukują stres i napięcie. Terapia przez sztukę pomaga przepracować trudności, kształtować społecznie akceptowane zachowania, odkrywać mocne strony i wspiera samorozwój.