NASI SPECJALIŚCI:

 

Paulina Rytelewska
Dyrektor Poradni ANIMUS. Psycholog kliniczny, certyfikowany trener, psychoterapeuta systemowy (ukończone 4-letnie Studium Terapii Par i Rodzin OPTA w Warszawie, praca pod stałą superwizją indywidualną i grupową). Terapeutka par metodą EFT (ukończony kurs Externship w Terapii Skoncentrowanej na Emocjach, praca pod superwizją). Wciąż uzupełnia wiedzę uczestnicząc w kursach i warsztatach (m.in. terapia par i rodzin w ujęciu prof. de Barbaro, praca z osobami LGBT, dysforia i niezgodność płciowa, praca nad samooceną w bulimii, wpływ leków na psychoterapię, terapia OCD, psychoterapia w CHAD, nieprawidłowo rozwijająca się osobowość u nastolatków, style przywiązania i inne). Prowadzi diagnozy i konsultacje psychologiczne, psychoterapię indywidualną dorosłych, terapię par i rodzin, treningi i warsztaty psychologiczne. Prowadzi również konsultacje wstępne i kieruje do odpowiednich specjalistów. 

 

Patrycja Kochan

Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Pracuje w nurcie terapii poznawczo-behawioralnej. Ukończyła Szkołę Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej w Centrum CBT w Warszawie. Posiada duże doświadczenie w pracy z młodzieżą i dziećmi w wieku szkolnym, pracuje  również z dorosłymi.  Ukończyła różnorodne  szkolenia specjalistyczne m.in. w zakresie Interwencji Kryzysowej (UW) i Treningu Umiejętności Społecznych. (CKT Spektrum). Staż psychoterapeutyczny odbywała na stacjonarnym oddziale psychiatrycznym w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii oraz w  Ośrodku Terapeutycznym dla Dzieci przy Pracowni Psychologii Klinicznej Dziecka Wydziału Psychologii UW u dr hab. Grażyny Kmity. Prowadzi konsultacje psychologiczne, psychoterapię indywidualną, konsultacje dla rodziców, treningi i warsztaty psychologiczne. Jej głównymi zainteresowaniami i obszarami pracy są zaburzenia afektywne i lękowe, spektrum autyzmu oraz zaburzenia osobowości. Członkini Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji. 

Olga Jastrzębska

pedagog, psychoterapeuta, trener umiejętności wychowawczych

pedagog (specjalność edukacja zdrowotna i profilaktyka uzależnień), psychoterapeuta systemowy w trakcie certyfikacji (ukończyła Kurs Podstawowy i Zaawansowany w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej w Poznaniu) oraz trener umiejętności wychowawczych (uczyła się w Laboratorium Psychoedukacji Instytut Treningu i Psychoterapii). Swoje kwalifikacje doskonaliła kończąc m. in.: Studium Terapii Dzieci i Młodzieży w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii we Wrocławiu, Racjonalną Terapię Zachowania RTZ I – ABC emocji, Kurs Pomocy Socjoterapeutycznej Dzieciom z Rodzin z Problemem Alkoholowym organizowanym przez Fundację ETOH, oraz Studium Przeciwdziałania Krzywdzeniu Dzieci w Fundacji Dzieci Niczyje (obecnie: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę). Wciąż podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w kursach i szkoleniach

Prowadzi psychoterapię dzieci, młodzieży, dorosłych, par i rodzin. Udziela wsparcia rodzicom i opiekunom podczas konsultacji wychowawczych, prowadzi warsztaty rozwoju umiejętności wychowawczych, oraz zajęcia grupowe (socjoterapeutyczne, profilaktyczno – wychowawcze, treningi) dla dzieci i młodzieży.

Jest rekomendowanym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji realizatorem programu „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” cz. I. Realizatorem programu „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” cz. II i cz. III, oraz Członkiem Nadzwyczajnym Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej.

Prywatnie jest miłośniczką wędrówek wysokogórskich, motoryzacji, muzyki, tańca i języków obcych.

 

Jacek Wolszczak
Psycholog (specjalność: psychologia kliniczna i zdrowia), absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Pedagog, absolwent Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Terapeuta EMDR rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Terapii EMDR. Współtwórca serwisu depresjanastolatkow.pl  adresowanego do rodziców nastolatków z diagnozą depresji. Uczestnik 4-letniego, całościowego szkolenia psychoterapeutycznego, akredytowanego przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne w Szkole Psychoterapii Dialog w Warszawie.
Zajmuje się problemami wychowawczymi, trudnościami w relacjach, problemami emocjonalnymi, depresją. Wspiera nastolatków i dorosłych zmagających się ze stanami lękowymi, depresją, obniżonym nastrojem, kryzysami w życiu osobistym i zawodowym, doświadczeniami traumatycznymi. Prowadzi konsultacje dla rodziców oraz młodzieży. Swoją pracę terapeutyczną poddaje regularnej superwizji.
Swoją wiedzę pogłębia uczestnicząc w licznych szkoleniach, m.in.:
– Terapia Poznawczo-Behawioralna Dzieci i Młodzieży, Centrum CBT w Warszawie
– Psychoterapia Dzieci i Młodzieży w depresji, Ośrodek Psychoterapii Sukces w Warszawie
– I i II stopień podstawowego szkolenia EMDR Europe, rekomendowanego przez Polskie Towarzystwo EMDR
– Jak pracować z dziećmi i młodzieżą w żałobie? Pomoc psychologiczna po stracie, Fundacja Nagle Sami w Warszawie
– Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach (TSR), Centrum Terapii
Skoncentrowanej na Rozwiązaniach CTSR w Warszawie
– Terapia Akceptacji i Zaangażowania w pracy z traumą/ACT for trauma, Akademia CBT Lazurowa w Warszawie
– Zastosowanie EMDR w pracy z dziećmi i młodzieżą
– Praca z pacjentem, który doświadczył wykorzystania seksualnego, Centrum Terapii Dialog w Warszawie

Izabela Bakalarska

Psycholog dzieci i młodzieży, pedagog resocjalizacji, w trakcie szkolenia z psychoterapii w CBT w Warszawie. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej. Pracuje jako psycholog w szkole, gdzie udziela wsparcia dzieciom i ich rodzicom zarówno podczas indywidualnych sesji, jak i w formie warsztatów. Prowadzi konsultacje dla dzieci i rodziców, a także diagnozy psychologiczne. Doświadczenie zdobywała w placówkach oświatowych i Domu Pomocy Społecznej.

Monika Olczak

Psycholog, psychoterapeuta w trakcie 4-letniego szkolenia do certyfikatu psychoterapeuty Instytutu Studiów Psychoanalitycznych im. Hanny Segal (ukończony II rok)

Doświadczenie zawodowe zdobywa pracując w poradniach zdrowia psychicznego: w Tarczyńskim Centrum Medycznym – w Poradni dla Dorosłych i w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży. Pracuje również w Poradni dla Dzieci z Całościowymi Zaburzeniami Rozwoju w Grodzisku Mazowieckim.

Prowadzi terapię indywidualną z osobami dorosłymi i z małymi dzieci. Udziela wsparcia psychologicznego rodzicom dzieci ze spektrum autyzmu oraz doświadczającymi trudności wychowawczych. Pomaga kobietom w okresie okołoporodowym. Pracuje z diadą matka – niemowlę. Prowadzi warsztaty psychoedukacyjne dla dzieci szkół podstawowych.

Uczestniczy w konferencjach i seminariach, stale podnosząc swoje kwalifikacje. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji indywidualnej i grupowej u certyfikowanych superwizorów PTPP i ISPHS.

Pomaga osobom dorosłym doświadczającym: trudności w relacjach z innymi ludźmi, kryzysów życiowych np. z powodu rozwodu, utraty bliskiej osoby, żałoby, utraty pracy;  obniżonego nastroju, poczuciu braku sensu życia, smutku; silnych stanów lękowych; obniżonej samooceny, braku pewności siebie, poczucia wyobcowania; dolegliwości psychosomatycznych; trudności w nowej roli życiowej np. poczucia osamotnienia czy niepewności w okresie okołoporodowym; oferuje wsparcie również wszystkim osobom zaciekawionym swoim wewnętrznym światem, chcącym podnieść jakość swojego życia.

W pracy szczególnie ważna jest dla niej relacja z pacjentem. Wierzy, że stworzenie bezpiecznej przestrzeni, w której pacjent może swobodnie wyrażać siebie ma kluczowe znaczenie i stanowi fundament procesu leczenia i rozwoju.

Marlena Modzelewska

Jestem psychologiem, absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie ukończyłam specjalność Wspieranie Rozwoju Osobowości. Obecnie kształcę się w czteroletniej integracyjnej Szkole Psychoterapii DIALOG, opartej głównie na podejściu systemowym.

Doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. podczas stażu klinicznego na oddziale dziennym w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii, stażu w Stowarzyszeniu OPTA polegającego pomocy w prowadzeniu grupy terapeutycznej dzieci i młodzieży, a także jako wolontariuszka w Powiślańskiej Fundacji Społecznej oraz Towarzystwie Nasz Dom. Współprowadzę warsztaty psychoedukacyjne dla rodzin i dzieci. Obecnie realizuję badania społeczne dotyczące praw dziecka w Biurze Rzecznika Praw Dziecka. Regularnie podnoszę swoje kompetencje, uczestnicząc w szkoleniach, warsztatach i superwizjach (polegających na konsultacji swojej pracy z bardziej doświadczonymi specjalistami). Aby lepiej rozumieć doświadczenia klientów i zapewniać im wsparcie na najwyższym poziomie, korzystam własnej psychoterapii indywidualnej. Należę do Sekcji Naukowej Terapii Rodzin Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.         

W swojej pracy kładę duży nacisk na indywidualne podejście do każdej osoby. Staram się, aby każdy czuł się ze mną w gabinecie zrozumiany i wysłuchany. Wspólnie szukamy najlepszych rozwiązań dla problemów, z którymi przychodzi do mnie klient. W poradni Animus prowadzę konsultacje psychologiczne dla dzieci w wieku szkolnym i młodzieży.

Małgorzata Cieślik

psycholog, psychoterapeuta, fizjoterapeuta, terapeuta SI
Uzyskała dyplom magistra psychologii oraz kwalifikacje pedagogiczne podczas studiów w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Ukończyła czteroletnią Szkołę Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej w Centrum CBT EDU w Warszawie. Ponadto ukończyła studia magisterskie na kierunku fizjoterapia w WUM. Odbyła także kurs Integracji Sensorycznej II stopnia w PSTIS oraz liczne szkolenia w zakresie terapii dzieci i młodzieży, m. in. dotyczące Zespołu Aspergera oraz Treningu Umiejętności Społecznych; szkolenie i warsztaty Pozytywnej Dyscypliny.

Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Pracuje z młodzieżą od 10 r. ż. Prowadzi terapię osób mających trudności w obszarze radzenia sobie z emocjami, budowania i podtrzymywania relacji społecznych, nadmiernego przeżywania stresu, trudności związanych z okresem dojrzewania; doświadczających ataków paniki, borykających się z zaburzeniami lękowymi, depresją, niskim poczuciem własnej wartości; z objawami ADHD/ADD, spektrum, zaburzeniem opozycyjno-buntowniczym, z osobami wysoko wrażliwymi. Wspiera rodziców w radzeniu sobie z trudnościami związanymi z rodzicielstwem. Pomaga rodzinom doświadczającym sytuacji rozwodu i jego konsekwencji dla systemu rodzinnego.

Monika Cwajda
psycholog/psychoterapeuta/terapeuta traumy

Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Psychologii Uniwersytetu SWPS oraz czteroletni kurs psychoterapii w Ośrodku Psychoterapii Systemowej w Krakowie. Jest certyfikowanym terapeutą Somatic Experiencing® – terapii traumy metodą Petera Levine’a. Aktualnie bierze udział w zaawansowanym szkoleniu psychoterapeutycznym z pracy z traumą rozwojową i relacyjną w podejściu NARM™.
Ponadto ukończyła wiele szkoleń i kursów, z których najważniejsze to: Szkoła dla Rodziców i Wychowawców cz.I i II, Trening Zastępowania Agresji, Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach, Terapia Poznawczo-Behawioralna Dzieci i Młodzieży, Szkoła Mediacji Rodzinnych.
Od 2011 roku pracuje z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi, parami oraz rodzinami. W swoim podejściu terapeutycznym skupia się na pracy w „tu i teraz”, co pozwala na integrację wszystkich poziomów funkcjonowania człowieka – poznawczym, emocjonalnym, cielesnym i duchowym. Współprowadzi również warsztaty rozwoju umiejętności wychowawczych oraz zajęcia grupowe dla młodzieży.
Prywatnie mężatka i mama dwóch pełnoletnich już synów. Lubi dalekie podróże, górskie wędrówki, samotne spacery po lesie i spotkania z bliskimi kobietami.

 

Aleksandra Kolczyńska

Psycholog dziecięcy. Wieloletni pracownik publicznej poradni psychologicznej na stanowisku psychologa diagnosty. Prowadzi diagnozy i konsultacje psychologiczne, konsultacje dla rodziców.

Dominika Wysmułek-Wolszczak

 Artystka i pedagożka. Ukończyła wydział Grafiki na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie
i Podyplomowe Studium Pedagogiczne. Studentka Studiów Podyplomowych Arteterapia na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.
Prowadzi działania w formie warsztatów artystyczno-edukacyjnych oraz sesje arteterapeutyczne wspierające procesy rozwojowe i psychoterapeutyczne. Pracuje z młodzieżą i dorosłymi.

 Sesje arteteapeutyczne pozwalają na identyfikację i rozwój zasobów, pomagają rozwijać poczucie własnej wartości, umożliwiają uwolnienie emocji, trenują umiejętność podejmowania decyzji, redukują stres i napięcie.Terapia przez sztukę umożliwia przepracowanie trudności, kształtowanie zachowań społecznie akceptowanych, odkrywanie mocnych stron, wsparcie w samorozwoju.