Psychologiczny Ośrodek
Twórczego Rozwoju
ANIMUS
Jest 28. czerwca, 2017 roku. Dotychczasowa liczba odwiedzin: . Twój status: niezalogowany

<< wróć do strony prezentującej ofertę firmy ANIMUS

Kurs rozwoju inteligencji i pamięci

Opis:

Zajęcia przeznaczone dla dzieci z klas początkowych szkoły podstawowej. Obejmują zestaw ćwiczeń, zabaw i zadań, które stymulują i wspomagają rozwój naturalnych zdolności poznawczych dziecka. Dzięki temu może ono łatwiej przyswajać wiedzę, szybciej rozwiązywać zadania, lepiej orientować się w rzeczywistości, lepiej radzić sobie w kontaktach z innymi dziećmi oraz sytuacjach szkolnych.

Program ten przeznaczony jest szczególnie:
  • dla dzieci, które lubią myśleć, są ciekawe świata i wiedzy oraz lubią być doceniane, aby cieszyły się możliwością rozwijania swoich zdolności
  • dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, aby usprawniły spostrzeganie oraz koordynację wzrokowo-ruchową niezbędną w tych czynnościach
  • dla dzieci z trudnościami w koncentracji uwagi, aby nauczyły się lepiej skupiać na zadaniu
  • dla dzieci nieśmiałych, zahamowanych, aby otworzyły się na kontakty z innymi i chętniej wypowiadały się na lekcji
  • dla dzieci z ogólnymi trudnościami w nauce, aby dostrzec ich problemy i pomóc im sobie z nimi poradzić
Cele podstawowe:

+ poprawa zdolności poznawczych: koncentracji uwagi, spostrzegania wzrokowego i słuchowego, kojarzenia, koordynacji wzrokowo-ruchowej;
+ ułatwienie zapamiętywania różnego rodzaju materiału;
+ rozwój myślenia logicznego i twórczego;
+ wzrost szybkości i łatwości czytania i pisania.

Program kursu:
  • Trening podstawowych funkcji poznawczych

    + koncentracji uwagi
    + spostrzegania
    + kojarzenia
    + koordynacji wzrokowo-ruchowej
    + orientacji przestrzennej

  • Trening czytania, pisania i zapamiętywania

    + wprowadzenie do przyspieszonego czytania
    + ćwiczenia usprawniające pisanie
    + ćwiczenie krótkich wypowiedzi pisemnych
    + podstawowe techniki zapamiętywania
    + ćwiczenie pamięci bezpośredniej

  • Trening myślenia

    + umiejętność zadawania pytań
    + ćwiczenie kreatywności i wyobraźni
    + ćwiczenie klasyfikacji i działań na relacjach
    + zadania na myślenie logiczne i twórcze

Czas trwania: 28 godzin - 2 razy w tygodniu po 60 minut przez 4 miesiące.

+ podłoże teoretyczne kursu >> (rtf, 16 kB)





Copyright (C) Tomasz Seroczyński (2003)